Saturday, March 27, 2010

Earth Hour@USM - Really Happening!!

Sebentar tadi AC bersama rakan-rakan sempat pusing-pusing sekitar kampus melihat respon yang diberikan terhadap program Earth Hour@USM yang berlansung dari jam 9.00 malam hingga 10.00 malam.

Secara keseluruhan, boleh dikatakan program pada kali ini mendapat kerjasama yang cukup baik daripada para pelajar. Rata-rata yang berada di bilik masing-masing bersedia memadamkan lampu sepanjang tempoh program ini berlangsung. Sementara itu, bagi yang keluar ke mana-mana tempat kebanyakan mereka didapati sudah pun memadamkan lampu bilik masing-masing.

Tinjauan ke beberapa lokasi lain seperti di Pusat Pengajian Sains Komputer, Kimia dan Farmasi pula respon yang diberikan adalah berbagai-bagai. Ada sesetengah tempat yang digelapkan berbanding biasa dan ada yang terang-benderang. Namun ia bukanlah masalah yang harus dibangkitkan kerana kita sedar lokasi-lokasi sebegini khususnya di makmal-makmal dan sebagainya adalah sukar untuk dibiarkan bergelap walaupun seketika.

Selain itu, terdapat juga Majlis Penghuni Desasiswa melalui Biro yang berkenaan yang menganjurkan aktiviti khusus kepada para penghuni. Sebagai contoh, MPD Fajar Harapan melalui Yang DiPertuanya, Saudara Mohammad Nor Hafiz, telah menganjurkan aktiviti berbentuk permainan ‘burung hantu’ yang disertai oleh para penghuni desasiswa berkenaan. Melalui akviti sebegini secara tidak langsung ia telah mengeratkan lagi hubungan silaturrahim sesama penghuni dan juga MPD itu sendiri. Tahniah diucapkan di atas usaha yang dtunjukkan.


Nota : Snapshot sekitar kampus bagi Program Earth Hour@USM 2010 akan dipaparkan selepas entri ini.

No comments:

Post a Comment