Friday, August 29, 2014

KERINGAT BANGSA JANGAN DIPERSIA

Assalamualaikum warahmatullah wabarakatuh,
Salam Aspirasi Menjunjung Perpaduan Mahasiswa....

Kebebasan merupakan  impian setiap insan di muka bumi ini. Nilai kebebasan tidak mempunyai pengganti yang setanding dengannya. Sejarah perjuangan telah menunjukkan bahawa nilai kebebasan begitu sukar untuk disemai dalam diri manusia.. Benih perjuangan yang disemai pada hari ini belum tentu akan dapat dituai dan memerlukan masa yang panjang untuk menikmati hasilnya. Menelusuri sejarah perjuangan negara, dapatlah dilihat bhawa matlamat untuk mendapatkan kebebasan merupakan faktor utama dalam sesebuah perjuangan. Realitinya situasi pada hari ini, bukti kebebasan sudah terbukti di depan mata kita. Menikmati nilai kebebasan menyebabkan kita tidak pernah terfikir erti penjajahan. Generasi pada hari ini leka menikmati hasil benih perjuangan oleh generasi terdahulu. Keringat yang gugur semasa perjuangan menyebabkan pohon kebebasan menjadi semakin subur. Hukum putaran alam menunjukkan bahawa, setiap pohon yang subur pasti akan tumbang juga sekiranya tidak dijaga dengan baik..

Ketika  pewaris bangsa sedang nyenyak menikmati kemmewahan dunia, seringkali mereka terlepas pandang akan ancaman daripada segenap ruang. Relakah kita melihat tangan- tangan barat menggoncang pohon kebebasan kita. Globalisasi pada hari ini menyebabkan banyak dakyah dan propaganda negatif telah disemai dalam jiwa generasi pasca merdeka. Memburkkan lagi keadaan apabila terdapat tangan- tangan ghaib daripada bangsa kita sendiri yang ingin merobohkan sejarah kebebasan bangsa. Mereka rela menepuk tangan dengan gembira apabila bangsa sendiri dilabel sebagai celaka. Sedih hati kita apabila menilai mentaliti generasi pasca merdeka. Sejarah keagungan bangsa menunjukkan bahawa tamadun mesir purba pernah runtuh akibat pengkianatan bangsa. Justeru itu , sedarlah wahai pewaris bangsa. Tidak guna berdemo untuk meluahkan rasa tidak suka. Hakikatnya negara kita mempunyai saluran dan caranya. Pertahankanlah kedaulatan bangsa.Wariskanlah negara kita kepada anak bangsa sebagai generasi merdeka.

1 comment:

  1. Play free demo for free now - Goldcasino.in
    Here you can play this slot from Pragmatic Play, jeetwin in demo mode only, for クイーンカジノ real money, on mobile and desktop. Just 다파벳 click the link for full review.

    ReplyDelete