Tuesday, December 29, 2009

Terima Kasih MPP USM dan MPPK!!!

Assalamualaikum dan salam sejahtera.


1.Jika di dalam poket atau dompet anda ketika ini terisi dengan not-not biru, hijau atau merah yang banyak, dan terselit juga slip akaun ATM yang bertarikh hari ini, sila panjatkan syukur dan terima kasih yang tidak terhingga kepada-Nya.


2.Seperti yang dinyatakan sebelum ini, wang pinjaman PTPTN ternyata telah pun di’bank-in’kan ke dalam akaun para pelajar, dan yang lebih penting, ia dilakukan lebih awal berbanding semester-semester lepas.


3.Kenapa weblog Aspirasi begitu teruja dengan berita ini?


4.Ramai yang tidak tahu dan mesti diberitahu bahawa semua ini adalah berkat hasil usaha MPP USM dan juga MPP dari IPTA lain di bawah MPPK yang sentiasa berjuang menjaga kebajikan seluruh warga mahasiswa di Malaysia. Alhamdulillah, kita di USM sungguh bertuah kerana perkhidmatan kaunter hadapan yang menguruskan semua ini semakin cekap sekali gus memastikan keselesaan kita semua sebagai penuntut terjamin.


5.Walau bagaimanapun, seperti kebiasaan, pelajar-pelajar dari kelompok kedua dan ketiga mungkin akan menerima wang masing-masing sedikit lewat daripada kelompok pertama. Ia bukanlah satu masalah yang besar tentunya kerana kita semua sudah pun faham kenapa hal tersebut boleh berlaku.


6.Nasihat kami kepa da anda semua, berjimat-jimatlah dalam menguruskan perbelanjaan masing-masing. Setiap dari kita punya tanggungjawab yang besar dan memegang amanah yang berat. Wang yang masuk ke dalam akaun kita adalah wang pinjaman, justeru ia haruslah diurusgunakan dengan berhemah. Ia adalah wang rakyat Malaysia yang berisi dengan harapan dan kepercayaan bahawa kita semua berhak menerimanya. Oleh itu, jangan khianati amanah tersebut.


7.Akhir kata, teruslah menyokong aspirasi universiti yang kita cintai ini. Kita harus ingat bahawa tanpa sokongan terhadap universiti sendiri, pastinya kita akan menempuh arah yang berlainan. Kenapa memilih jalan itu ketika kita diberikan pelbagai nikmat dan kesenangan?


8.Tepuk dada, tanyalah iman dan akal yang waras. Jadilah warga yang bersyukur.


1 comment:

  1. salam..
    thanx sbb ptpn da msuk..
    tp sy ade dpt aduan kwn2 psl ptptn...
    ade yg dpt just rm 200 je...sbb tolak duit WPP(RM 1500)..
    bukan ke mse pjumpaan PTPTN ngn dak 1st year aritu, PTPTN jnji just akn potong RM 500 per sem?
    npe ttbe skrg dia ptong direct RM 1500?
    sy dah suarakn hal ni kpd YDP MPP USM & beliau berjanji akan menyelesaikan mslh ini..

    thanx YDP MPP & aspirasi...
    =)

    ReplyDelete