Thursday, October 2, 2014

Apresiasi Warga USM Kepada MPPUSM 2013/2014 #IkonSiswaUSM


Assalamualaikum w.b.t Salam Aspirasi Menjunjung Perpaduan Mahasiswa.

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Allah S.W.T atas kurniaNya, pembubaran Majlis Perwakilan Pelajar USM 2013/2014 (MPPUSM) hari ini secara langsung melucutkan jawatan yang ada pada mereka namun tidak bererti menghentikan usaha mereka untuk terus menabur bakti kepada warga mahasiswa USM.

Kami ingin menzahirkan apresiasi kami buat Majlis Perwakilan Pelajar Universiti Sains Malaysia (MPPUSM) 2013/2014. Sesungguhnya MPP telah berkhidmat sedaya upaya kepada mahasiswa USM, khususnya dan universiti, amnya. Pelbagai kejayaan dilakar oleh MPP sepanjang sidang lepas. Hal ini dibuktikan dengan bercambahnya majlis-majlis ilmu, riadah, sahsiah, dan lain-lain. Umpama 'taman syurga ilmu' kepada mahasiswa USM, sebanyak 15 Siri Wacana Ilmu yang menampilkan variasi tokoh, pemimpin, dan ikon telah dilaksanakan dengan jayanya. Banyak lagi program dan aktiviti anjuran MPPUSM yang kita semua maklum dengannya.

Kewujudan program-program anjuran MPPUSM tidak lain ialah mengangkat harapan untuk membentuk warga mahasiswa yang bukan sahaja menjadi pencinta ilmu malah secara beransur mengubah paradigma juga sahsiah mahasiswa secara holistik. Alhamdulillah, melalui program yang sudah berlangsung, dapat disimpulkan bahawa harapan tersebut menjadi kenyataan. Syabas buat barisan MPPUSM !

Kesempatan ini juga, kami mewakili seluruh mahasiswa USM ingin merakamkan penghargaan buat Yang Dipertua MPPUSM, Saudara Mohamad Shafiq Bin Kamaruddin atas komitmen beliau yang begitu tinggi dalam memimpin organisasi mahasiswa USM. Satu kesepaduan yang mantap telah ditunjukkan dan kami melihat MPPUSM sebagai model prinsip RASIONAL, TOLERANSI, REALISTIK.

Sekali lagi, terima kasih MPPUSM 13/14 atas perkhidmatan kalian kepada mahasiswa USM !

Rasional Toleransi Realistik
Aspirasi USM.


1 comment: