Wednesday, July 10, 2013

Marhaban Ya Ramadhan !

Assalamualaikum w.b.t/ Salam Aspirasi Menjunjung Perpaduan.

Doa Hari Pertama Ramadhan

Alhamdulillah. Dengan penuh rahmat dan kasih sayang Nya terhadap kita, Allah mempertemukan kita dengan Ramadhan. Bulan yang paling dinanti-nantikan bagi orang yang bertakwa dengan sebenar-benarnya, bulan yang istimewa di mana segala kebaikan yang dilakukan telah dijanjikan ganjaran yang berlipat ganda, bulan di mana Allah doa hamba-hambaNya dimakbulkan dan air mata taubat ditadah untuk memadam nyalaan api neraka kelak.

Apa yang dinyatakan di atas itu hanyalah sebahagian daripada kelebihan dalam bulan Ramadhan. Dan.....yang lebih 'special' dalam bulan yang penuh berkat ini terdapatnya suatu malam yang tak ada dalam bulan-bulan yang biasa. Malam yang lebi baik daripada 1000 bulan. Apekah?


.......Lailatul Qadar.  :)


Rebutlah peluang yang Allah berikan ini dengan perbanyakkan amalan dan menjauhi perkara yang mendorong nafsu. Mungkin ini Ramadhan yang terakhir buat kita...

"Hai orang-orang yang beriman,diwajibkan atas kamu berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang sebelum kalian agar kamu bertakwa”  (al Baqarah :183)

Demi Islam dan Penyatuan Ummah.


1 comment: