Friday, March 15, 2013

GEMPAR!!! TIGA KETUA PENGHUNI NERAKA DIDEDAHKAN KEPADA UMUM!!!


Tentu ramai yang dah baca atau mengikuti kenyataan terbaru oleh Khalid Ismath di akaun Twitternya seperti dalam gambar di atas.

Ini bukan kali pertama, dan AC yakin, bukan yang terakhir bagi Khalid Ismath mencetuskan kontroversi melalui pelbagai kenyataan yang dibuatnya.

Baru-baru ini, Khalid Ismath mengeluarkan satu kenyataan bahawa pluralisme akidah sebagai satu perkara yang menyihatkan. Sebaliknya, orang yang menentang perkara tersebut dianggap tidak sihat.

Khalid Ismath juga pernah membuat pengakuan bahawa punca isterinya, Nurul Jannah Abd Aziz menuntut fasakh kerana berbeza pegangan akidah, sekali gus membuktikan beliau seorang penganut Syiah.

Sebenarnya, perkara-perkara sebegini memang tidak asing dalam kalangan penganut Syiah di mana-mana sahaja. Ketaksuban melampau mereka terhadap Syiah hingga sampai ke tahap mengkafirkan orang Islam dari mazhab lain (boleh dilihat dalam kenyataan terbarunya seperti di atas).

Mereka juga percaya Syurga hanya layak untuk pengikut Syiah! Jadi apa yang nak dihairankan apabila Khalid Ismath berkata sedemikian, bukan?

Tetapi yang menjadi masalahnya ialah, Khalid Ismath ini seorang figure masyarakat yang dikenali. Beliau mengetuai Kumpulan Aktivis Mahasiswa Indiependen (KAMI) yang bernaung di bawah Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) bersama GAMIS dan beberapa pertubuhan haram yang lain.

Khalid Ismath jugalah yang bertanggungjawab dalam insiden mengalungkan bunga malai (bunga kematian) kepada potret Perdana Menteri dan Menteri Pengajian Tinggi ketika Demonstrasi Mansuh PTPTN di Dataran Merdeka pada 14 April 2012. Beliau juga turut melaung-laungkan pelbagai kata kesat kepada Perdana Menteri dan isteri seperti 'Hancur!' 'Bangsat!' 'Celaka!' dan sebagainya lagi.

Namun anehnya, penganut Syiah yang melampau inilah dibuat kawan oleh GAMIS Pusat!

1 comment: