Thursday, January 7, 2010

Azam Mahasiswa APEX

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.


1.MPP USM dibawah kepimpinan Shafiq Aziz sekali lagi berjaya menganjurkan satu program ilmiah khusus untuk mahasiswa USM. Bertemakan Azam Mahasiswa APEX – Jangan Terus Terlena, ternyata program ini berjaya mencapai objektif walaupun kurang penyertaan akibat beberapa masalah yang tidak dapat dielakkan.


2. Menurut Pengarah Projek, Saudara Hafizul, program ini dirangka dalam masa yang singkat dengan matlamat utamanya adalah untuk mengumpul pelajar-pelajar yang mendapat keputusan peperiksaan yang rendah termasuk P* dan P1. Melalui program ini adalah diharapkan semua peserta akan mendapat motivasi baru dalam meneruskan perjuangan mereka di universiti APEX ini di samping membantu mereka merangka perancangan dan tindakan yang sepatutnya sebagai warga akademia USM.


3. Sementara itu, TNC HEPP Prof. Omar Osman yang dijemput khas sebagai motivator turut melahirkan ucapan terima kasihnya di atas usaha MPP menjayakan program ini. Menurut beliau program yang julung kali diadakan secara terbuka kepada warga kampus ini boleh dijadikan platform kepada BHEPP dan unit-unit yang bertanggungjawab dalam hal ehwal akademik pelajar USM untuk mendekati pelajar yang bermasalah dalam pelajaran mereka.



4. YDP MPP USM pula ketika dihubungi turut menyatakan kesediaannya untuk membantu para pelajar USM terutamanya generasi pertama APEX menempuhi cabaran sebagai mahasiswa di USM. Bagi beliau, program yang dianjurkan ini adalah salah satu contoh usaha berterusan pihak MPP dalam memperjuangkan hak dan kebajikan mahasiswa. Ia juga adalah rentetan program Pecutan Terakhir yang diadakan pada semester lepas.


5. Beliau juga percaya sekiranya cuaca baik dan masa yang sesuai, program ini akan mendapat sambutan yang lebih baik seperti pada program Pecutan Terakhir. Walau bagaimanapun, beliau tetap berpuas hati dan mengucapkan terima kasih kepada para pelajar yang melapangkan masa mereka hadir ke program kali ini.


6. Bagi pihak kami, tahniah dan terima kasih kepada MPP USM. Teruskan usaha anda memimpin mahasiswa USM ke arah kecemerlangan bersama aspirasi universiti ini.


Aspirasi - Dedikasi Bukan Manipulasi

No comments:

Post a Comment