Tuesday, March 23, 2010

USM Nasihat Pelajar Tidak Sertai Aktiviti Tidak Berfaedah

Mahasiswa Universiti Sains Malaysia (USM) dinasihatkan agar tidak mudah terpengaruh menyertai sebarang aktiviti yang tidak bersesuaian termasuk perhimpunan-perhimpunan yang boleh mencetuskan salah sangka dan masalah kepada diri mahu pun orang lain.

Ini adalah ekoran dari timbulnya gesaan untuk mahasiswa menyertai perhimpunan-perhimpunan awam tertentu dalam masa terdekat ini yang banyak disampaikan melalui khidmat pesanan ringkas mahu pun blog tertentu.

Mahasiswa USM seharusnya menumpukan masa mereka dalam aktiviti-aktiviti yang lebih berfaedah tanpa terpengaruh dengan gesaan-gesaan seperti itu.Pihak Universiti memandang serius sebarang cubaan untuk mengheret mahasiswa dalam aktiviti-aktiviti yang boleh menimbulkan kesusahan kepada masyarakat, apatah lagi kepada diri mahasiswa itu sendiri.

Mahasiswa USM walau pun sentiasa diberi kebebasan untuk bersuara dan boleh mempunyai pandangan yang berbeza, namun terdapat batasan tertentu yang harus difahami dengan jelas dalam apa jua yang dilakukan.

MOHAMAD ABDULLAH, Timbalan Pendaftar, Pejabat Perhubungan Awam.
Sumber dipetik di sini.

No comments:

Post a Comment