Wednesday, February 12, 2014

NAIB CANSELOR KUNJUNGI SAUDARA AHMAD WAFI

Naib Canselor Universiti Sains Malaysia (USM), Prof. Dato' Dr. Omar bin Osman hari ini meluangkan masa melawat mantan Yang DiPertua (YDP) Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) USM, Saudara Ahmad Wafi bin Shaheedan di Hospital Besar Pulau Pinang.

Kunjungan tersebut memberi makna yang besar kepada keluarga Ahwad Wafi yang terlibat dalam kemalangan jalan raya pada hari Isnin, 10 Februari yang lepas.

Dalam kejadian tersebut, Ahmad Wafi telah dilanggar oleh sebuah kereta yang mengambil selekoh secara cuai menyebabkan beliau mengalami kecedaraan yang serius terutamanya di bahagian muka dan badan.

Dalam pada itu, Prof. Dr. Omar Osman turut menawarkan rawatan susulan kepada Ahmad Wafi di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) di Kubang Kerian, Kelantan bagi merawat kecederaan yang dialaminya itu. 

Ahmad Wafi, bekas pelajar cemerlang Kolej Melayu Kuala Kangsar (MCKK), pernah menjawat pelbagai jawatan penting sepanjang bergelar mahasiswa termasuk menjadi Jurucakap dan Pengerusi Majlis Perwakilan Pelajar Kebangsaan (MPPK) dan menerima pelbagai anugerah besar termasuk Anugerah Nadi Negara. 

Semoga beliau segera sembuh dan kembali berbakti kepada warga USM. 

No comments:

Post a Comment