Wednesday, February 3, 2010

Tahniah Wafi, Komander Baru Mahasiswa USM

Saudara Ahmad Wafi Shahedan, YDP MPP USM 2009/10


Rasanya belum terlambat untuk AC mengucapkan sekalung tahniah kepada Saudara Ahmad Wafi yang telah dilantik sebagai Yang DiPertua Majlis Perwakilan Pelajar USM bagi sidang akademik 2009/10.

Pemilihan beliau pada AC adalah sangat bertepatan dengan kredibilitinya sebagai seorang mahasiswa yang proaktif baik di dalam kampus mahupun di peringkat yang lebih tinggi. Ahmad Wafi atau lebih mesra dengan panggilan Wafi merupakan anak Pulau Pinang yang pernah menuntut di Malay Collegue Kuala Kangsar (MCKK), kilang yang melahirkan sekian banyak pemimpin negara sejak dahulu hingga ke hari ini.

Keupayaan beliau juga tidak harus dilihat kepada latar belakang akademik semata-mata. Wafi sendiri sebenarnya telah membentuk imej yang meyakinkan sebagai Exco MPP sewaktu di bawah kepimpinan cemerlang Saudara Mohammad Shafiq pada sidang 2008/09. Justeru tidak hairanlah jika beliau dipilih dan kemudian dilantik sebagai YDP yang baru.

Wafi juga wajar dilihat sebagai penerus tradisi cemerlang MPP USM selama ini. Sebagai YDP, tugasnya sememangnya mencabar lebih-lebih lagi dalam beliau memimpin bukan sahaja MPP tetapi seluruh mahasiswa USM untuk tempoh setahun mendatang. Beliau juga memikul bertanggungjawab yang berat untuk membina persepsi yang lebih cemerlang terhadap mahasiswa USM di mata dunia.

AC mengambil kesempatan ini menyeru rakan-rakan semua supaya tidak lekas membandingkan Wafi dengan barisan YDP sebelum ini. Masa untuk Wafi sememangnya masih panjang sementara jalan yang sedia menanti untuk beliau dan rakan-rakan yang lain masih berliku di hadapan. Justeru kita haruslah menyokong beliau dan rakan-rakan supaya tidak tersasar dari arah yang sebenar.

Selamat berjuang Tuan Komander!!!



4 comments: